Intensitate sau rezistență?

 

Intensitatea fără rezistență duce la dezechilibru

 

Intensitatea fără rezistență duce la dezechilibru. Într-o perioadă a carierei mele de trainer, dormeam 3-4 ore pe zi. Aparent eram în formă. Rezultatele veneau mai repede. Dar o putem ține așa 2-3 săptămâni, după care, în următoarele 2 săptămâni eram lipsit de energie. Mai simplu zis, energia mea era în dezechilibru.

Eram la fel ca un tip dolofan care se duce pentru prima dată la sală. Din dorința de a slăbi mai repede, tipul dolofan depune efort maxim la antrenamente în primele zile. După 2-3 zile în care își supra-solicită corpul, el aproape face ruptură musculară. Construiește astfel o situație care îl ține departe de sală câteva săptămâni bune. Deci nu rezolvă nimic.

Când depui efort, nu te concentra pe rezultate rapide, ci focusează-te pe efectul lucrului compus.

Acțiunile aparent mici, dar pe care le faci zi de zi într-un mod disciplinat, la un moment dat aduc în viața ta un rezultat foarte mare.

Ai trăit această experiență cel puțin o dată în viața ta și anume în liceu/facultate. Fie că a fost vorba despre promovarea examenului de Bacalaureat sau despre promovarea examenelor din sesiune, toate aceste rezultate  ți-au fost recunoscute într-o zi, dar în spatele obținerii lor au stat câțiva ani de acțiuni zilnice.

Ai fost prezent la cursuri, ți-ai luat notițe, ai trecut prin anumite evaluări și ți-ai făcut anumite teme. Ai luat BAC-ul/examenele deoarece ai trăit legea efectului lucrului compus.

 

Nu depunde toată energia în prima zi

 

Câștigătorul unui maraton, când începe cursa, o începe într-un ritm care să nu-l facă să cedeze fizic după 2 kilometri.

Dacă la un moment dat realizezi că ești leneș și vrei o schimbare, nu-ți consuma toată energia în primele zile, deoarece s-ar putea să renunți mai repede decât te aștepți.

Dacă până acum nu ai citit deloc, nu te apuca să citești din prima o carte pe zi, citește 10-20 de pagini pe zi. Te asigur că în timp, rezistența ta va crește.

Depune efort astfel încât rezistența ta să crească progresiv. Scopul este să muncești la o capacitate maximă dar fără să dai foc la motoare, pe o perioadă lungă de timp.

Am auzit mai multe persoane zicând: ”Atunci când faci ceva de plăcere, nu simți că depui efort.” Nu vreau să contrazic această parere, în schimb vreau să îți zic ce înțeleg eu prin efort.

Din punctul meu de vedere, efortul este activitatea care începe în afara zonei de confort. Iar prin zona de confort, eu înțeleg zona de obișnuință, zona care nu simți că te solicită, indiferent de nivelul de dezvoltare la care te afli.

 

Pârghii sau scurtături?

 

Succesul, după cum bine știi deja, este o călătorie. A te folosi de o pârghie în această călătorie este ca și cum ai parcurge un drum cu mașina. Mașina este pârghia și pârghia scurtează timpul.

Pe de alta parte, scurtătura este opusul pârghiei. Scurtătura scurtează distanța. Într-o călătorie pe munte, scurtătura este tunelul. Ajungi pe cealaltă parte a muntelui trecând prin tunel, adică prin munte. Dar acest lucru te îndepărtează de călătorie, te îndepărtează de succes.

Prin urmare, în drumul tău spre succes, dezvoltă-ți zilnic rezistența. Nu exagera în intensitate deoarece riști să stai câteva săptămâni sau chiar luni pe tușă.